Dieta Asiatica: principii, avantaje, dezavantaje

Dieta asiatica se remarca prin faptul ca de mai bine de 4.000 de ani, asiaticii, cei ce urmeaza acest regim alimentar pe tot parcursul vietii, au mereu o silueta subtire.
Cand acestia se muta in tari occidentale, incep sa manance alimente mult procesate (mezeleuri, fast-food, dulciuri, etc.), devin astfel supraponderali si sa inceapa sa aiba probleme medicale.

Principiile de baza in Dieta Asiatice

Jason Bussell, autorul cartii „Dieta Asiatica”, afirma ca persoanele asiatice ard in medie cu 25 pana la 40 la suta mai multe calorii decat americanii.
El explica ca acestia nu se ingrasa deoarece consuma calorii din surse naturale si datorita modului de preparare a mancarii.
Caloriile din surse naturale ne dau mai multa energie, ne satisfac mai mult timp foamea, si ne usureaza eliminarea mai rapida a resturilor alimentare.
In schimb mancand snack-uri, prajituri, indulcitori artificiali, bauturi gazoase, etc., acestea nu fac decat sa ne creasca nivelul de zahar din sange, sa ne fie foame mai des, in acelasi timp digestia se va realiza mult mai lent.

Alimente din dieta asiatica furnizeaza a cantitate constanta de energie ce satisfac apetitul si ajuta la eliminarea mai rapida a toxinelor.
Oricum, nu trebuie sa mancati mancare chinezeasca sau sa folositi bucataria asiatica in fiecare zi pentru a urma aceasta dieta.
Ideea principala este sa urmati principiile de baza ale modului de a manca, comune tuturor tarilor asiatice.
In primul rand aceasta implica o dieta bazata in mare parte pe cereale si legume putin gatite impreuna cu cantitati mici din alte alimente.

Cele 6 principii in dieta asiatica

1. Mancati mai multe tipuri de cereale

Busselle afirma ca orezul alb este cel mai echilibrat dintre toate cerealele si este usor asimilat de corpul nostru. Oricum, echilibrul si cumpatarea este cel mai important factor in orice dieta, de aceea nu trebuie sa mancati la fiecare masa orez alb. Cel mai bine este sa-l alternam cu alte cereale, precum: quinoa, faina de ovaz, paste de hrisca sau orez brun.

2. Legumele gatite sunt mai bune decat cele crude

Este adevarat ca gatindu-le putin se vor distruge si din nutrienti (cca 10%), dar restul de 90% este disponibil.
Daca mancati alimente reci, acestea cand ajung in stomac trebuie sa se incalzesca, fapt ce va va reduce energia si va va diminua metabolismul.
Atunci cand gatim legumele, odata ajunse in organism, in sistemul digestiv, ele usureaza digestia.
Ar trebui sa mancati diferite legume, de preferat la fiecare masa, din surse organice sau crescute fara chimicale.

3. Mancati portii mici, regulate, de proteine animale

Carnea nu trebuie exclusa din alimentatie si asiaticii recomanda sa mancati de doua ori pe saptamana in jur de 60 de grame de: vita, miel, porc, peste, pui, oua.

Asiaticii nu au o dieta bazata doar pe legume doarece pe termen lung duce la dezechilibre in organism. Oricum, nici consumul excesiv de carne, nu este recomandat.

4. Evitati produsele lactate

Lactatele nu fac parte din dieta asiatica deoarece acestea produc flegma in organism.
Flegma se manifesta in diverse feluri: grasime, mucus, infectii ale sinusurilor, probleme respiratorii, infectii ale pielii, etc. Putine lactate nu va fac rau, dar nu trebuie sa consumati in cantitati mari aceste produse.
Calciul poate fi obtinut de organism si prin mancarea de legume cu frunze verzi zilnic.

5. Consumati zilnic ceai verde 

Ceaiul verde stimuleaza sistemul nervos, accelereaza arderea grasimilor si imbunatateste densitatea osoasa. Ar trebui sa consumati cel putin o cana de ceai verde in fiecare zi.

6. Mentineti o atitudine echilibrata

Medicina chineza trateaza probleme de sanatate in mod holistic, adica accentul pe modul in care factorii mentali si afectivi interactioneaza cu corpul fizic. Este important sa adoptam o atitudine pozitiva si sa creem un echilibru in stilul nostru de viata pentru a atinge o sanatate optima.

Alimente recomandate in dieta asiatica

Orez alb, noodles din hrisca, fulgi de ovaz, quinoa, varza chinezesca, brocoli, morcovi, ceapa, ciuperci, dovlecei/zucchini, conopida, sparanghel, porumb, cartofi, vita, somon, tofu, lapte de soia, migdale, nuci, ulei de susan, sos de soia, ceai verde.

Avantajele in dieta asiatica:

  • Incurajeaza consumul echilibrat a diverse alimente sanatoase
  • Sustine consumul mare de legume
  • Indruma sa avem o atitudine pozitiva pentru sanatatea echilibrata

Dezavantaje in dieta asiatica:

  • Recomanda consumarea orezului alb, care se stie ca dupa ce este procesat, nu mai are aproape nici o valoare nutritionala, in schimb are un continut glicemic ridicat
  • Descurajeaza consumul de salate proaspete si fructe
  • Nu contine un plan alimentar concret
  • Nu poate fi tinut de vegetarieni
Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.