Dieta DASH

Dieta DASH permite celor ce o urmeaza sa manance portii mari dintr-o varietate de alimente ce totodata aduc cantitatea potrivita de nutrienti organismului. Citind articolul de mai jos descoperiti modul in care dieta DASH va imbunataeste sanatatea si va scade tensiunea arteriala.

DASH ( Dietary Approaches to Stop Hypertension Abordari Dietetice pentru Stoparea Hipertensiunii) este o dieta creata pentru a ajuta in tratarea sau prevenirea hipertensiunii arteriale, care trebuie urmata toata viata .

Dieta DASH va incurajeaza sa reduceti nivelul de sodiu din alimentatia dvs. si sa mancati o varietate de alimente bogate in nutrienti ce va ajuta sa va diminuati tensiunea sanguina, precum potasiu, calciu si magneziu.
Urmand dieta DASH, puteti sa va reduceti tensiunea arteriala cu cateva puncte in doar doua saptamani. In timp, presiunea sistolica poate scadea intre 7 si 12 puncte, ceea ce va reduce semnificativ riscurile sanatatii dvs.
Deoarece dieta DASH propune un mod sanatos de alimentatie, ofera si alte beneficii in afara de scaderea tensiunii arteriale.

Dieta DASh este recomandata si pentru cei ce sufera de osteoporoza, cancer, boli de inima, diabet.
In Dieta DASH putem manca o cantitate mare de legume, fructe si lactate cu nivel scazut de grasime dar trebuie sa limitam consumul de cereale integrale, peste, pasari si nuci.

In plus fata de dieta standard DASH, exista si vesiunea ce minimizeaza nivelul de sodiu pe care trebuie sa-l consumam zilnic. Puteti alege ce versiune a dietei va convine mai mult pentru sanatate.
In dieta standard puteti consuma pana la 2300 miligrame de sodiu pe zi, iar in dieta cu mai putin sodiu maximum 1500 mg de sodiu pe zi.
Ambele versiuni ale dietei DASH au drept scop reducerea nivelului de sodiu din alimentati dvs. in comparatie cu ceea ce puteti manca in mod normal intr-un meniu traditional, care de obicei ajunge la 3500 de mg de sodiu pe zi sau chiar mai mult.
Dieta DASH cu putin sodiu este recomandata de Ghidul American pentru Diete persoanelor ce au varsta peste 51 de ani, au hipertensiune arteriala, diabet, sau boli cronice renale. Asociatia Americana a Inimii recomanda in schimb 1500 mg de sodiu pe zi nivelul maxim pentru toti adultii. Daca nu stiti ce nivel de sodiu este optim pentru dvs., apelati la doctorul specialist.
Daca aveti intrebari , comentarii sau ati tinut „Dieta DASH” va invitam sa completati formularul de mai jos.

Please follow and like us:

One comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.