Dieta Atkins: meniu tipic, rezultate, beneficii, riscuri

Exemple meniu tipic pentru Dieta Atkins faza I:
Micul dejun Dieta Atkins:

 

  • Omleta cu ciuperci si carnati si spanac preparat la aburi
  • 1 ou prajit, 2 felii sunca de curcan/pui
  • Omleta cu sunca de curcan/pui
  • 2 oua fierte tari, 4 feliute de bacon

Pranz Dieta Atkins:

  • Carne de vita preparata la cuptor cu salata verde
  • Salata cu pui si masline, ardei grasi, tulpini de telina
  • Piept de pui cu salata verde si branza rasa
  • Tocanita din carne slaba de porc cu ardei grasi, ceapa, ciuperci
  • Spanac cu piept de pui/curcan

Cina Dieta Atkins:

  • File de peste la cuptor, sparanghel si salata de rucola
  • Pulpe de pui cu fasole verde
  • Piept de pui la gratar cu ciuperci si salata verde
  • Pui cu usturoi si broccoli/conopida
  • Salata verde cu ton , putina maioneza, masline

Gustari Dieta Atkins:

aveti voie sa luati doua gustari pe zi intre mese; acestea pot consta in : branza mozzarella, branza cheddar cu castraveti, branza gouda cu rosii (maxim 60 grame), 1-2 avocado.

Bauturile acceptate in Dieta Atkins sunt: cafea, ceaiuri, ceaiuri medicinale (fara zahar), apa.

Rezultatele dietei Atkins:

Pierderea greutatii:
Dieta Atkins spune ca puteti slabi aproape 7 kg in primele 2 saptamani ale fazei I, dar precizeaza de asemenea ca acestea nu sunt niste rezultate reprezentative ale acestei diete. Puteti continua sa slabiti in fazele II si II atata timp cat nu mancati mai multi carbohidrati decat va poate permite organismul dvs. .
Majoritatea persoanelor pot slabi aproape cu orice dieta care restrictioneaza caloriile – cel putin pe termen scurt.

Pe termen lung, studiilea au aratat ca dietele bazate pe putini carbohidrati, precum Dieta Atkins, nu sunt mai eficiente decat dietele standard de pierdere a greutatii, si majoritatea oamenilor revin la greutatea pe care au pierdut-o indiferent de dieta tinuta.

Unele studii sugereaza ca nu taierea carbohidratiilor din alimentatie favorizeaza scadera in greutate in Dieta Atkins, ci se pierde din greutate pentru ca alimentele pe care aveti voie sa le mancati sunt limitate, si se mananca mai putin deoarece proteinele si grasimile asimilate tin de foame mai mult.
Ideea este ca daca doriti sa pierdeti din greutate trebuie sa reduceti numarul de calorii din alimentele pe care le mancati si a cresteti caloriile pe care le ardeti.

Recomandarile nutritionistilor spun sa trebuie sa pierdeti in jur de maxim 1 kg pe saptamana reducand caloriile si grasimea si crescand carbohidratii complecsi.

Pierderea unei cantitati mari de greutate rapid poate indica ca pierdeti apa din organism si nu grasimea.

Dieta Atkins confirma ca initial puteti pierde apa.
Activitatea fizica si exercitiile va ajuta sa ardeti mai multe calorii, ajutand astfel la pierderea in greutate.

Desi Dieta Atkins spune ca exercitiile sunt importante, nu specifica de cat de multe aveti nevoie.

Insa recomandarile medicilor sunt de cel putin 150 minute pe saptamana de activitate aerobica moderata sau 75 de minute activitate aerobica intensa.

Beneficiile pentru sanatate ale Dietei Atkins

Dieta Atkins spune ca meniul recomandat poate preveni sau imbunatatii anumite probleme grave de sanatate, precum diabetul, tensiunea arteriala ridicata si bolile cardiovasculare.

De fapt, aproape orice dieta care va ajuta sa pierdeti din greutate poate reduce factorii de risc pentru problemele cardiovasculare si diabet.

De asemenea majoritatea dietelor, nu doar cele bazate pe putini carbohidrati, precum Dieta Atkins, pot imbunatatii colesterolul, sau nivelul zaharului din sange, cel putin temporar.

Un studiu a aratat ca persoanele ce au urmat Dieta Atkins si-au imbunatati valorile trigliceridelor, sugerand o sanatate mai buna a inimii, dar nu s-a efectuat studii majore pentru a demonstra ca aceste beneficii rezista pe termen lung sau ca prelungesc durata de viata.
Unii experti cred ca mancand o cantitate mare de proteine si grasimi de natura animala, asa cum prevede Dieta Atkins, poate creste riscul bolilor vasculare sau chiar anumite forme de cancer.

Oricum, nu se cunoaste exact ce riscuri, daca exista, le poate crea pe termen lung Dieta Atkins, deoarece marea majoritate a studiilor a durat cel mult un an sau mai putin.

Riscurile Dietei Atkins

Dieta Atkins admite ca taierea drastica a carbohidratilor din alimentatie in prima faza a programului poate cauza cateva efecte secundare printre care:

  • dureri de cap
  • ameteala
  • slabiciune
  • oboseala
  • constipatie

Este posibil de asemenea ca restrictionand carbohidratii la mai putin de 20 grame pe zi (recomandarea fazei I a Dietei Atkins), poate cauza cetoza.

Aceasta apare atunci cand grasimile sunt transformate in energie de catre organism, deoarece acesta nu primeste suficienta glucoza (carbohidrati) pentru a asigura oraganismului energia necesara.

Grasimea este descompusa in energie si corpi cetonici, acestia putand provoca anumite efecte secundare: greata, durerile de cap, oboseala cronica si halena.
In plus Dieta Atkins nu este adecvata pentru oricine.

De exemplu, Atkins avertizeza ca oamenii cu probleme severe la rinichi nu trebuie sa urmeze aceasta dieta.

De asemenea nu trebuie urmata de femeile insarcinate sau care alapteaza.

Dieta Atkins recomanda sa va consultati cu doctorul dvs. inainte de a incepe aceasta dieta, in special daca aveti diabet, guta sau luati diuretice, insulina sau alte medicamente pentru diabet.

Please follow and like us:

2 comments

  • Mirela

    aceasta dieta ar trebui tinuta numai daca consultam in prealabil un medic

    • admin

      Mirela, am precizat la sfarsitul articolului ca trebuie consultat un medic inainte de a incepe aceasta dieta, la fel ca si in cazul oricarei alte diete pe care dorim sa o tinem indiferent cum se numeste ea!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.