Spanacul – beneficii pentru sanatate si calitati culinare

Beneficiile pe care le are spanacul asupra sanatatii sunt numeroase, fapt sustinut si prin folosirea sa ca ingredient principal in multe mancaruri precum placinte, quiche-uri, pizze, salate si stir-fry-uri. Frunzele delicate, fragile, verde-inchis de spanac il fac sa fie unul dintre principalele alimente bogate in fibre, antioxidanti, vitamine si minerale. Spanacul contine multa vitamina C, este bogat in riboflavina, acid folic, magneziu, vitamina A, potasiu, vitamina E. Spanacul este de asemenea o sursa de fier, dar si de oxalati, ce pot provoca guta sau probleme renale. Asa ca spanacul ar trebui consumat in cantitati moderate si impreuna cu alte legume.
Spanacul are valori nutritionale ridicate si e bogat in antioxidanti mai ales cand e crud, fiert cateva minute, gatit la abur, sau in retete stir-fry. Daca il gatim prea mult isi pierde calitatile nutritionale.
Principalele beneficii pentru sanatate ale spanacului sunt:

  • Spanacul are foarte putine calorii (23 calorii la 100 grame)
  • Frunzele proaspete de spanac contin vitamina A si C
  • 100 grame de spanac reprezinta necesarul de vitamina K de care avem nevoie zilnic si este o importanta sursa de acid folic (aproape 200 micrograme la 100 grame de spanac)
  • Spanacul este o sursa foarte buna de vitamine din complexul B: B1, riboflavina, B6 si niacina
  • Spanacul contine foarte multe minerale precum zincul, magneziul, potasiul, cuprul cu valori mai mari ale acestora in spanac fata de alte legume

Intrebuintarile culinare ale spanacului

Spanacul se vinde proaspat, in pungi preambalate, congelat sau in cutii de conserva.
Spanacul prospat isi pierde din nutrienti daca nu-l folosim in maxim 2 zile de la cumparare. Inainte de a prepara spanacul crud spalatii bine frunzele sub jet puternic de apa, apoi clatiti-le in apa cu sare.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.